Nytt vikariat

-Imorgon är det vardag igen och så klart kommer solen och värmen tillbaka när man är på jobbet och inte ledig.
 
Men har BARA två veckor kvar på mitt anställningsavtal så från och med den 13 juni är jag arbetslös igen.
Men i fredags så fick jag ett samtal om ett nytt vikariat som börjar 1 augusti till den 30 juni -17 så det var en sten som släppte från bröstet.
Så arbetslösheten blir inte så lång denna gång heller som tur är.
 
Det enda tråkiga är att jag får en vecka tillsammans med P och barnen i sommar som vi kan hitta på något att göra då jag jobbar på nattis i tre veckor då han har semester och sen börjar jag jobba på det nya stället hans sista semester vecka.
Men vad gör man?
Man får vara glad att man får jobb överhuvudtaget.
 
 
Någon gång kanske jag kommer på vad jag vill jobba med i framtiden så man kan plugga men till dess så får man vara glad att man får långa vikariat.
Nu är det inte så jag vantrivs med det jag gör men en utbildning är väl bra att ha bara man kommer på vad man vill.